Άρθρα

  • Συνέντευξη Κου Φιλίππου στο Paideia News

    Ηλίας Φιλίππου: «Άριστη εκπαίδευση δίχως βάρη στον οικογενειακό προϋπολογισμό.»

    Ο πρόεδρος του Συμβουλίου μιλά για το CITY UNITY COLLEGE NICOSIA.

    «Οι εγκαταστάσεις του, υπερσύγχρονες και εξοπλισμένες με ό, τι καλύτερο υπάρχει στην αγορά της εκπαίδευσης, βρίσκονται στην πιο «Ακαδημαϊκή Γωνιά» της Λευκωσίας.

    Μέσα σε τρία χρόνια κατάφερε να καθιερωθεί ως ένα από τα πλέον αναγνωρισμένα Κολλέγια στην Κυπριακή Δημοκρατία και το εξωτερικό.

    Οι φοιτητές σπουδάζουν μέσα σε ένα άνετο ακαδημαϊκό περιβάλλον. Αποκτούν αναγνωρισμένο Πανεπιστημιακό πτυχίο χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να φύγουν στο εξωτερικό. Και το σημαντικότερο: σπουδάζουν δίχως να επιβαρύνεται υπέρογκα ο οικογενειακός προϋπολογισμός».

    Αυτά ήταν μερικά από τα όσα έθιξε ο κ. Ηλίας Φιλίππου, πρόεδρος του Συμβουλίου στο CITY UNITY COLLEGE NICOSIA, παραθέτοντας τις απόψεις του για το ποιόν λόγο μπορεί κάποιος να επιλέξει αυτό το εκπαιδευτικό ίδρυμα για τις σπουδές του, μόλις τελειώσει το σχολείο.

    «Ξεκινήσαμε το 2014 στην Αγλαντζιά, αλλά το 2016 μετακομίσαμε στην Έγκωμη, μια περιοχή της Λευκωσίας, με πολλά πανεπιστήμια, λύκεια και ιδιωτικά Σχολεία. Στεγαζόμαστε σε δύο άριστα εξοπλισμένες κτιριακές εγκαταστάσεις, όπου οι φοιτητές μας, απολαμβάνουν τις σπουδές τους.

    Τα τμήματα είναι επίτηδες μικρά σε αριθμό σπουδαστών, καθώς δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στην επαφή και τη συνεργασία τους με τους διδάσκοντες», λέει ο κ. Φιλίππου επισημαίνοντας πως εγγύηση για τις άριστες σπουδές είναι τα ακαδημαϊκά προγράμματα, με δικαιόχρηση (franchise) από το Cardiff Metropolitan University , ένα από τα πιο γνωστά Πανεπιστήμια της Βρετανίας.

    «Δίνουμε πτυχία στο Business Administration, Accounting and Finance, Psychology, Hospitality Management, μεταπτυχιακό M.B.A. μεταπτυχιακό LL.M. (Business Law) και M.Sc. Health Psychology.

    Καινούργιες συνεργασίες.

    Έχουμε προχωρήσει στην υπογραφή συμφωνίας για εκπαιδευτική συνεργασία σε διάφορους τομείς με το Τ.Ε.Ι. της Αθήνας, το οποίο ως γνωστόν προσφέρει προγράμματα στη Μαιευτική, Νοσηλευτική, Εργοθεραπεία, Αισθητική καθώς και Μεταπτυχιακά στη Δημόσια Υγεία και Διοίκηση Διοίκηση επιχειρήσεων», υποδεικνύει, προσθέτοντας πως το CITY UNITY, έχει έρθει σε συμφωνία με το Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο της Ρώμης NETTUNO (ιδρύθηκε το 1992), που προσφέρει προγράμματα εξ αποστάσεως μάθησης, για να δημιουργήσουν από κοινού, μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη Δημόσια Διοίκηση και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση (e-governence).

    Το Nettuno επίσης προσφέρει μαθήματα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, Νομική, Ιατρική, Δημοσιογραφία κλπ, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. «Πρόσφατα υπογράψαμε επίσης πρωτόκολλο συνεργασίας με το δημόσιο Πανεπιστήμιο του Μπάρι», προσθέτει.

    ‘Eχοντας πετύχει στην αξιολόγηση από τον Κυπριακό Φορέα Αξιολόγησης στο δικό του τετραετές πρόγραμμα της Διεθνούς Φιλοξενίας, το CITY UNITY, προκειμένου να εξυπηρετούνται φοιτητές όλων των ηλικιών, έχει καθιερώσει νυχτερινά Τμήματα, ακόμα και το Σάββατο.

    Διαθέτει πλήρως ενημερωμένες ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες. «Τα Αγγλικά πτυχία είναι αναγνωρισμένα από το ΚΥΣΑΤΣ οπότε δεν είναι υποχρεωτικό ο σπουδαστής να φύγει στο εξωτερικό. Και οι φοιτητές χορηγούνται από το Κράτος, σύμφωνα με το σχέδιο φοιτητικής χορηγίας.

    Έτσι μαζί με τα χαμηλά δίδακτρα και τις διευκολύνσεις πληρωμής, μπορεί κάποιος να σπουδάζει άνετα χωρίς να επιβαρύνεται ο οικογενειακός προϋπολογισμός», τονίζει ο κ. Φιλίππου, αναγνωρίζοντας πως αυτά είναι προαπαιτούμενα για το Κολλέγιο σε μια δύσκολη οικονομικά εποχή για τους Κυπρίους πολίτες.

    Όσον αφορά στους καθηγητές του CITY UNITY, αυτοί εγκρίνονται από το Πανεπιστήμιο του Cardiff Metropolitan πριν αναλάβουν να διδάξουν στην Κύπρο, η εξεταστέα ύλη και οι βαθμολογίες επίσης πρέπει πρώτα να εγκριθούν από το Βρετανικό Πανεπιστήμιο, ενώ κάθε χρόνο γίνονται δύο συμβούλια εξετάσεων όπου «ξεσκονίζονται» στην κυριολεξία όλα τα δοκίμια και οι εξετάσεις, πιστοποιώντας την ποιότητα που αντιστοιχεί στο πτυχίο.

    «Καταφέραμε και δημιουργήσαμε συνθήκες στις οποίες κάποιος μπορεί να αποκτήσει ένα πτυχίο με αντίστοιχη βαρύτητα Πανεπιστημίου του εξωτερικού», καταλήγει ο κ. Φιλίππου, που δεν έκρυψε την υπερηφάνεια του και για το υπερπολυτελές εστιατόριο – καφετέρια του Κολλεγίου, που λειτουργεί κάτω από την επωνυμία «ΜΙΚΕΛ».

  • ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΛΕΠΤΟΥ – ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ

    Ένα από τα οικονομικά εμπορικά βιβλία με τις περισσότερες πωλήσεις είναι το  «Ο Μάνατζερ του Ενός Λεπτού» από τους Kenneth Blanchard και Spencer Johnson. H φιλοσοφία του βιβλίου είναι βασισμένη σε 3-απλές-ιδέες που αυξάνουν την παραγωγικότητα, τα κέρδη και την ικανοποίηση. Οι υπάλληλοι είναι πιο παραγωγικοί εάν-

    1. Ξέρουν ακριβώς τι τους θέλουμε να κάνουν.
    2. Επαινούνται όταν κάνουν κάτι σωστό.
    3. Επιπλήττονται για κακή συμπεριφορά αλλά την ίδια στιγμή τους επαναβεβαιώνουμε για την προσωπική τους αξία.

    Οι Μάνατζερς που χρησιμοποιούν αυτές τις απλές μεθόδους , βιώνουν πιο λίγο στρες και πολλές επιτυχίες.

     

    ΘΕΤΟΝΤΑΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΛΕΠΤΟΥ

    Χωρίς ξεκάθαρους στόχους πως μπορούμε να υπολογίσουμε ή και να μετρήσουμε την απόδοση κάποιου υπαλλήλου; Εντούτοις σε πολλούς οργανισμούς οι υπάλληλοι και οι διευθυντές έχουν διαφορετικούς στόχους. Εάν δεν επικοινωνήσουν και μαζί θέσουν κοινούς στόχους, τότε στο τέλος κάποιος δεν θα μείνει ικανοποιημένος.

    Ακόμα και εάν κάποιος ρωτήσει τους υπαλλήλους πως ξέρουν ότι κάνουν τη δουλεία τους σωστά η πιο κοινή απάντηση είναι ότι ‘ καμιά είδηση δεν είναι καλή είδηση’. Με άλλα λόγια, όταν κάνουν κάτι σωστά στην δουλειά τους, κανένας δεν τους λεει τίποτα αλλά όταν κάνουν κάτι λάθος τότε ακούνε τις φωνές του διευθυντή.

    Ο τρόπος για να αποφεύγουμε αυτήν την ενοχλητική και καταπτωτική συμπεριφορά είναι να βεβαιωθούμε ότι θέσαμε ξεκάθαρο τελικό σκοπό και ξεκάθαρους στόχους. Ο σωστός Μάνατζερ βεβαιώνεται ότι οι υπάλληλοι του κατάλαβαν από την αρχή τι πρέπει να κάνουν και ποια επίπεδα είναι αποδεκτά. Τώρα η ερώτηση είναι πόσους στόχους πρέπει να θέτουμε; Η απάντηση είναι 3-5. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνούμε τον κανόνα 80/20 – που σημαίνει ότι 80% της απόδοσης ενός ατόμου βγαίνει από το 20% των δραστηριοτήτων του. Το μυστικό είναι να βρούμε τι περιλαμβάνεται σε αυτό το 20% και να θέσουμε τους στόχους σε αυτόν τον τομέα.

    Για να τελειώσετε με την διαδικασία, γράψετε τους στόχους σε ένα κομμάτι χαρτί και όχι παραπάνω από 250 λέξεις . Γιατί να τους γράψουμε κάτω; Ούτως ώστε και ο υπάλληλος αλλά και ο διευθυντής να τους διαβάζουν και να τους ξαναδιαβάζουν καθημερινά με σκοπό να ελέγχουν εάν η απόδοση του υπαλλήλου ταιριάζει με τους προκαθορισμένους στόχους του.

     

    EΠΑΙΝΟΙ – ΕΝΟΣ ΛΕΠΤΟΥ

    Το κλειδί στο να αναπτύξουμε τα άτομα είναι να τους πιάσουμε να κάνουν κάτι σωστά. Τότε ο έξυπνος Μάνατζερ χρησιμοποιεί τον έπαινο του ενός λεπτού, που περιλαμβάνει τρία βασικά μέρη –

    1. Δώσε τον Έπαινο γρήγορα.

    Πάντοτε να επαινείς κάποιον όσο πιο σύντομα μπορείς στην στιγμή της καλής συμπεριφοράς. Μη φυλάτε τον έπαινο για αργότερα.

    2. Να είσαι συγκεκριμένος

    Στα άτομα αρέσει να τους συμπεριφέρονται ωραία, αλλά τους αρέσει ακόμα περισσότερο να τους λένε ακριβώς τι έκαναν σωστά

    3. Να μοιράζεσαι τα αισθήματα.

    Μετά που θα πεις τι έκανε κάποιος σωστά , πες του πως νοιώθεις για αυτό που έκανε – όχι τι νομίζεις για αυτό αλλά πως νοιώθεις. Τα αισθήματα είναι περισσότερο ανθρώπινα παρά οι σκέψεις.

    Είναι πολύ σημαντικό να θυμόμαστε ότι όταν επαινούμε άτομα τα οποία ακόμα μαθαίνουν , πρέπει να τους πιάνουμε να κάνουν κάτι σχεδόν σωστά. Μην περιμένετε αυτά τα άτομα να κάνουν κάτι ακριβώς σωστά για να τους επαινέσετε.

    Το ακριβώς σωστά είναι φτιαγμένο από μία σειρά με σχεδόν σωστά.

    Επίσης ποτέ μην επιπλήττεται ή τιμωρείτε άτομα που μαθαίνουν. Η επίπληξης και η τιμωρία είναι κατάλληλα για προβλήματα συμπεριφοράς και όχι ικανοτήτων. Εάν επιπλήττεται άτομα που μαθαίνουν τότε είτε τους κάνουμε να νοιώθουν αδικημένοι είτε να θέλουν να εκδικηθούν για να πατσίσουν. Μπορεί επίσης να σας αποφεύγουν επειδή γνωρίζουν ότι θα ‘ξανακτυπήσετε’ μόλις κάνουν κάποιο λάθος

     

    ΕΠΙΠΛΗΞΕΙΣ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΛΕΠΤΟΥ

    Ο Μάνατζερ του – Ενός Λεπτού – διορθώνει την φτωχή απόδοση με τέτοιον τρόπο ούτως ώστε να έχει θετικά αποτελέσματα. Υπάρχουν 4 κύριοι κανόνες για να έχουμε επιτυχημένη επίπληξη –

    1. Κάνε το τώρα.

    Επίπληττε τα άτομα όσο πιο σύντομα γίνεται μετά από κακή συμπεριφορά ή άσχημο αποτέλεσμα. Μην φυλάς τις επιπλήξεις γιατί μέχρι να αποφασίσεις να μιλήσεις μπορεί και να ‘εκραγείς’.

    2. Να είσαι συγκεκριμένος.

    Μην λες σε κάποιον ‘ είμαι θυμωμένος μαζί σου’ και όταν σε ρωτήσει γιατί να λες ‘δεν ξέρεις….’. Πέστε στο άτομο τι ακριβώς έκανε λάθος έτσι ώστε να μπορέσει να το διορθώσει.

    3. Να μοιράζεσαι τα αισθήματα.

    Αφού εξηγήσετε σε κάποιον το λάθος του, πέστε του και πως αισθάνεστε – θυμωμένος, αγχωμένος, απογοητευμένος.

    4. Πέστε στα άτομα πόσο καλοί είναι.

    Αυτό το τελευταίο στάδιο ίσως να είναι και το ποιο σημαντικό. Τελειώστε την επίπληξη με το να πείτε στο άτομο ότι είναι την συμπεριφορά τους που κριτικάρεται και ότι δεν αναμένεται παρόμοια συμπεριφορά στο μέλλον, και ότι είναι από τα καλύτερα άτομα που διαθέτεται στον οργανισμό σας.

    Είναι πολύ σημαντικό να επαινείται τα άτομα μετά που τα επιπλήττεται. Όταν τελειώσετε με την επίπληξη και φύγετε, θέλετε αυτό το άτομο να συγκεντρωθεί στο τι έκανε λάθος και όχι στο πως του συμπεριφερθήκατε. Θέλετε να είσαστε σίγουροι ότι το άτομο κατάλαβε ότι είναι η συμπεριφορά του το πρόβλημα και όχι το άτομο του.

  • TIPS FOR A SUCCESSFUL INTERVIEW

    It is well known that in the process of the recruitment process most HR departments and organizations conduct interviews at several stages of the selection process.
    It is crucial to consider the following tips that we believe are able to enhance the possibilities of being selected;

    1. MAKE IT CLEAR WHY YOU BELIEVE YOU FIT IN THE ORGANIZATION

    It’s fair to think of an interview like a test. After all, someone’s asking you questions and judging you based on your answers.
    However, this mind-set will backfire. That’s because you most candidates tend to aim in giving the ‘right’ answers. But the “perfect” answers are almost never the best in an interview situation, because they make you sound like everyone else. If you say you want to work at a company because it’s number one in its field—and leave it there—odds are you’re giving the same answer as others.

    The trick is to push yourself a step further and make sure you figure into your reply. For example, some candidates express their commitment to public interest if they choose to talk about efforts to raise awareness about sexual assault on the campus or any other work environment. This may show that the applicant cares is civically engaged.

    So work into your answers a few stories that show why you’re interested in the company. Often when you relay a story, you share more about how you think—and that helps the other person feel like he or she’s getting to know you. Plus, it feels like a more genuine way to talk about yourself.

    2. SHOW YOU ARE LISTENING
    You know that asking questions at the end of your interview is a great way to build a connection. However, posing them is not enough.

    The crucial next step is to actually listen to the answer. I know, it sounds obvious. But you wouldn’t believe how many people ask questions but they do not seem to listen to the answer. This makes the interviewers feel that the applicant has no interest in what they have to say, and just wanted to score points.

    Conversely, interviewers are usually impressed with the applicants who listen close enough to what they say and perhaps even ask an unrehearsed follow-up question.

    When you listen, it becomes a two-way exchange. That makes your interview feels more like a conversation, which boosts the likelihood of feeling connected.

    3. WRITE THOUGHTFUL THANK-YOU NOTES
    Another way interviewers are convinced a candidate was listening was if they referenced something mentioned during the interview in their follow-up communication.

    Some people will tell you that all that matters about thank-you notes is that they’re sent. And it’s true that simply following this rule would put you leagues ahead of those who forget. However, it is most of the times appreciated if an applicant one steps the extra mile and discusses something specific to the conversation.

    Ask yourself: Did you learn anything new during the discussion? Was there a story they seemed especially interested in (by asking more)? Or something you feel you only touched on that you could’ve discussed further?

    Let these answers guide your message. It’ll give you something meaningful to say between: “Thank you for taking the time…” and “I look forward to hearing about next steps.” Plus, it’ll reinforce the connection you started to build.

    Pro tip: In addition to sending an email within 24 hours, also send a handwritten one so the hiring manager will be reminded of you fondly a few days after the fact.

    It’s not enough to just have the skills or passion. The candidates who rise to the top of the selection list take the time to connect with the organization, to make it clear they saw the interviewers as persons, and not just an obstacle standing between them and the position. And because of that, it will be easier to conclude: “This person is the right one for the job!”

    Dr John M. Violaris

     

  • Αντίδραση στην ασθένεια

    Η διάγνωση μιας πάθησης, ο ξαφνικός τραυματισμός μετά από ένα ατύχημα είναι γεγονότα που στιγματίζουν την ζωή του ασθενή/τραυματία αλλά και την ζωή της οικογένειάς του.

    Ο ασθενής/τραυματίας – roller coaster συναισθημάτων

    Η διάγνωση μιας πάθησης φέρνει μαζί της μια πλημύρα συναισθημάτων όπως φόβο για το άγνωστο, ενοχή, ντροπή, θυμό, άρνηση και θλίψη. Πολλά άτομα περνούν τα στάδια του πένθους αφού θρηνούν για αυτά που πρόκειται να θυσιάσουν, τις αλλαγές και ίσως τις θυσίες που χρειάζεται να κάνουν για να αντιμετωπίσουν την ασθένεια. Αλλαγές ίσως στον επαγγελματικό, κοινωνικό και προσωπικό επίπεδο.

    Η διάγνωση μιας χρόνιας πάθησης ως κατάσταση κρίσης

    Στην διάγνωση μιας χρόνιας πάθησης αρχικά οι περισσότεροι άνθρωποι περιπίπτουν σε μια κατάσταση σοκ κατά την οποία το άτομο αποστασιοποιείται και βιώνει αισθήματα αποκοπής από την κατάσταση. Μετά το σοκ οι άνθρωποι συνειδητοποιούν την ύπαρξη της ασθένειας και μπορεί να αισθανθούν θυμό, απόγνωση και θλίψη. Στο τέλος σταδιακά προσανατολίζονται προς την πραγματικότητα της κατάστασης και αντιμετωπίζουν την ασθένεια (Shontz, 1975). Ουσιαστικά, για κάποιο χρονικό διάστημα επικρατεί η άρνηση της οποίας η εφαρμογή ‘επιτρέπει’ στο άτομο να ανασυνταχθεί. Είναι το εφαλτήριο για ένα σταδιακό, νέο προσανατολισμό. Στην προσπάθεια να αποκαταστήσει την ανισορροπία και να διατηρήσει την ομοιόσταση το άτομο με την χρόνια πάθηση ή τον τραυματισμό αντιμετωπίζει επίσης αλλαγές: α) στην ταυτότητά του (π.χ. από το άτομο που στηρίζει οικονομικά την οικογένεια σε ασθενή), β) στον ρόλο του (π.χ. από ανεξάρτητο ενήλικα σε εξαρτώμενο από φροντιστές άτομο), γ) στην κοινωνική υποστήριξη (π.χ. απομόνωση από φίλους λόγο πολλών ωρών φυσιοθεραπείας), δ) στα μελλοντικά σχέδια (π.χ. να αναβληθεί ταξίδι για συνέδριο) (Moos και Schaefer, 1984).

    Επιπλέον, η φύση της ασθένειας ή του τραυματισμού μπορεί να επιδεινωθεί όταν η ασθένεια ή συνέπειες της ασθένειας είναι απρόβλεπτες, όταν η πληροφόρηση για την ασθένεια δεν είναι σαφή, όταν πρέπει να παρθούν γρήγορα αποφάσεις ειδικά για μια ασθένεια ή θεραπεία που το άτομο δεν γνωρίζει πολλά, υπάρχει αβεβαιότητα σχετικά με την έκβαση της ασθένειας ή της θεραπείας και τέλος υπάρχει περιορισμένη προηγούμενη εμπειρία σε σχέση με την ασθένεια.
    Οπότε, η διάγνωση μιας ασθένειας ή οι συνέπειες ενός τραυματισμού επιφέρουν ανισορροπία στην ζωή, στην καθημερινότητα του ατόμου. Το άτομο ως ρυθμιστής του εαυτού του θα προσπαθήσει να αποκαταστήσει την πιθανή ανισορροπία που επέφερε η διάγνωση και να επιστρέψει σε μια σταθερή κατάσταση.

    Η σημασία των πεποιθήσεων

    Οι πεποιθήσεις, οι στάσεις, η θεωρία που θα διατηρήσει ο ασθενής για την ασθένεια ή τον τραυματισμό του θα επηρεάσουν τον τρόπο αντιμετώπισής της κατάστασης. Πιο συγκεκριμένα, το τι ‘ετικέτα’ θα δώσει το άτομο στην ασθένεια, το ποια θεωρεί είναι η ‘αιτία’ της ασθένειας, το ποια θα είναι η ‘διάρκεια’, οι ‘συνέπειες’ και η ‘δυνατότητα θεραπείας και ελεγξιμότητας’ της κατάστασης θα καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο αντιδρά το άτομο στην ασθένεια (Leventhal 1980; 1997). Οι πεποιθήσεις αυτές σχετίζονται με κλινικά αποτελέσματα, την ποιότητα ζωής, καθώς επίσης και με την φυσική και κοινωνική λειτουργικότητα του ατόμου (Foster et al., 2008; Aalto et al., 2006; Heijmans, 1998).
    Για παράδειγμα, έρευνες έχουν δείξει ότι οι ασθενείς με χρόνιο πόνο στην πλάτη που ανέμεναν ότι ο πόνος θα διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, ότι ο πόνος θα έχει σοβαρές συνέπειες και δεν πίστευαν ότι έχουν έλεγχο στον πόνο τους είχαν αρνητικά κλινικά αποτελέσματα 6 μήνες μετά την επίσκεψή τους στον γιατρό σε σχέση με τα άτομα που πίστευαν ότι είχαν τον έλεγχο στον πόνο ο οποίος θα διαρκούσε για μικρό χρονικό διάστημα (Foster et al., 2008). Επίσης οι πεποιθήσεις σχετικά με την ασθένεια προβλέπουν αλλαγές στην ποιότητα ζωής ασθενών με στεφανιαία νόσο (Aalto et al., 2006).

    Ο ρόλος των πεποιθήσεων στον τρόπο αντιμετώπισης

    Οι πεποιθήσεις σχετικά με την ασθένεια καθορίζουν, εκτός από το πώς αντιδρά το άτομο στην ασθένεια ή τον τραυματισμό, επηρεάζουν επίσης τις στρατηγικές αντιμετώπισης που θα εφαρμόσει για να επιφέρει την σταθερότητα. Είτε στρατηγικές προσέγγισης ή στρατηγικές αποφυγής. Το ερώτημα είναι: ‘είναι αυτές οι στρατηγικές αντιμετώπισης προσαρμοστικές’;

    Ο επαγγελματίας υγείας

    O ασθενής κατά την διάρκεια της διαβούλευσης του με τον επαγγελματία υγείας διατηρεί τις δικές του πεποιθήσεις σχετικά με την ασθένεια και την θεραπεία. Πολλές φορές οι πεποιθήσεις αυτές επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά την συμμόρφωση του ασθενή προς την προτεινόμενη θεραπεία. Κατά συνέπεια, ο επαγγελματίας υγείας σε ένα πρώτο στάδιο χρειάζεται να διερευνήσει τις γνώσεις και πεποιθήσεις του ασθενή σχετικά με την ασθένεια ή την θεραπεία προτού προχωρήσει στην ανάπτυξη σχεδίου θεραπείας.

    Δρ Ελενη Επιφανίου CPsychol

  • ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΘΗΣΗ – ΖΗΤΗΜΑ…..ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ

    Για την οικογένεια Αστέρη η ζωή άλλαξε μετά την διάγνωση της χρόνιας πάθησης . Ο σύζυγος της Κας Αναστασίου εξηγεί: « ήμασταν ένα ευτυχισμένο ζευγάρι, γονείς ενός τρίχρονου αγοριού που πρόσφατα μετακομίσαμε στο καινούργιο μας σπίτι. Η σύζυγος μου βρισκόταν στην αρχή της καριέρας της όταν ξαφνικά μετά από πολλά τεστ διαγνώστηκε με σκλήρυνση κατά πλάκας. Τώρα μπορώ να περιγράψω την ζωή μας πριν και μετά την διάγνωση…»

    Οποιαδήποτε ασθένεια παραβιάζει την ομοιόσταση στην οικογένεια και σπάει την οικογενειακή ρουτίνα. Το πρόβλημα γίνεται πιο πολύπλοκο όταν η πάθηση είναι χρόνια και οι οικογενειακοί κανόνες και ρόλοι πρέπει να αλλάξουν λόγο της καινούργιας κατάστασης (Goldstein και Kenet, 2002).

    Για κάποιες χρόνιες παθήσεις όπως σκλήρυνση κατά πλάκας, λύκο, καρκίνο, εγκεφαλικά επεισόδια κ.α. οι συνέπειες δεν περιορίζονται μόνο στον ασθενή αλλά αναπόφευκτα επεκτείνονται στην οικογένειά του και στην ποιότητα ζωής τους. Η διαχείριση της ασθένειας επηρεάζει κάθε κομμάτι της καθημερινότητας τόσο του ασθενή όσο και της οικογένειάς του αφού εισβάλει σε όλες τις πτυχές της οικογενειακής ζωής και απαιτεί ασυνήθιστη προσοχή (Denham και άλλοι, 2016).

    Η διάγνωση της ασθένειας, για τον ασθενή, ισοδυναμεί με συχνές επισκέψεις στο νοσοκομείο, θεραπεία, νοσηλεία, απουσία από την δουλειά κ.α. Με άλλα λόγια ο ασθενής «αναλαμβάνει» καινούργια καθήκοντα, «αποκτά» ένα καινούργιο ρόλο. Ταυτόχρονα, ίσως, αδυνατεί να υλοποιήσει προηγούμενα καθήκοντα και συνηθισμένους ρόλους. Κατά συνέπεια, τα μέλη της οικογένειας αναλαμβάνουν αυτούς τους ρόλους (Schumacher, 2008) για να αποκαταστήσουν την ισορροπία. Η ύπαρξη της ασθένειας μπορεί , κάποιες φορές, να αναγκάσει τα μέλη της οικογένειας να απομακρυνθούν από συγγενείς και φίλους ( Leidy και Haase, 1996; Leidy και Traver, 1995).

    Ερευνητικά δεδομένα αποδεικνύουν να υπάρχει ένας υψηλός βαθμός συσχέτισης ανάμεσα στους ασθενείς και την οικογένειά τους σε θέματα σχετικά με την ψυχοσωματική υγεία, το βαθμό λειτουργικότητας και την προσαρμογή στην ασθένεια (Καρκανιάς, 2010).

    Ο ρόλος του προσωπικού υγείας είναι καταλυτικός. Έγκυρες και έγκαιρες πληροφορίες είναι απαραίτητες έτσι ώστε ο ασθενής και η οικογένεια να κατανοήσουν τι είναι η ασθένεια, τι αναμένεται και ποιοι είναι τα μελλοντικά πλάνα θεραπείας. Η σωστή επικοινωνία δίνει επίσης της ευκαιρία να «διορθωθούν» εσφαλμένες αντιλήψεις, και «επιτρέπει» στον ασθενή και την οικογένεια του να υιοθετήσουν εποικοδομητικούς και προσαρμοστικούς τρόπους αντιμετώπισης (Talmon, 1990; Robland, 1990).

  • ACCA

    Το City Unity College Nicosia ενημερώνει τον κάθε ενδιαφερόμενο πως έχει πρόσφατα εξασφαλίσει για το πρόγραμμα B.A. (Hons) Accounting & Finance, που προσφέρει σε συνεργασία με το Cardiff Metropolitan University, τις μέγιστες απαλλαγές από τις εξετάσεις του ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) που προσφέρει σε πτυχιακά προγράμματα.

    Οι απαλλαγές αυτές και η απόφαση του ACCA να αναγνωρίσει αυτό το πτυχίο σαν πιστοποιημένο – εγκεκριμένο λήφθηκε μετά από ενδελεχή και λεπτομερή μελέτη τόσο του περιεχομένου του προγράμματος, όσο και του προσωπικού που το υποστηρίζει (ακαδημαϊκού και διοικητικού) καθώς και τις εγκαταστάσεις του Κολλεγίου.

    Το Κολλέγιο δέχεται αιτήσεις από άτομα τα οποία θα ήθελαν να παρακολουθήσουν αυτό το πρόγραμμα και επιπρόσθετα δύναται να στηρίξει τους φοιτητές ώστε να παρακαθίσουν και στις υπόλοιπες εξετάσεις του ACCA, ώστε να μπορέσουν να εξασφαλίσουν και αυτό το προσόν και να καταστούν Chartered Certified Accountants.

     

  • Γιατί να κάνω MBA; – Από την παραδοσιακή στη σύγχρονη διοίκηση – του Δρα. Ανδρέα Μασούρα

    Είναι χαρακτηριστική πλέον η μεταστροφή των Πανεπιστημίων και των εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων όσο αφορά τον επανασχεδιασμό και την αναδόμηση του μεταπτυχιακού τίτλου MBA. Υπάρχει πλέον μια ενδιαφέρουσα παραδοχή: Δεν προετοιμάζουμε γραφειοκρατικούς λειτουργούς και διευθυντές αλλά δημιουργικούς ηγέτες. Αυτούς, δηλαδή που θα μπορούν να εμπνεύσουν και να πετύχουν τους στρατηγικούς και επιχειρησιακούς στόχους δημιουργικά.

    Άρα χρειάζεται επανασχεδιασμός των μαθημάτων με έμφαση σε νέα θέματα. Η καινοτομία είναι ένα απ’ αυτά. Ένα σύγχρονο MBA δεν είναι πλέον γενικό. Δεν αποτυπώνει και δεν πρέπει να αποτυπώνει πλέον ένα γενικό τίτλο σπουδών αφού οι ανάγκες πλέον της αγοράς είναι συγκεκριμένες, απαιτητικές και στοχευμένες. Σε ένα ανταγωνιστικό διεθνοποιημένο περιβάλλον – ραγδαία εξελισσόμενο – εξ’ αιτίας των νέων τεχνολογιών και εφαρμογών αλλά και επηρεασμένο από τις σύγχρονες μορφές προώθησης και μάρκετινγκ.

    Με βάση αυτή την αντίληψη επηρεάζεται άμεσα και η παραδοσιακή αλυσίδα διοίκησης, δηλαδή το management μιας επιχείρησης. Για παράδειγμα, ο τρόπος διοίκησης του προσωπικού (Human Resource), η οικονομική διαχείριση, η πελατειακή σχέση κτλ.

    Ουσιαστικά, ένα σύγχρονο MBA πρέπει να συνδυάζει αυτές τις σύγχρονες τάσεις της αγοράς και τις νέες εξελιγμένες ανάγκες των επιχειρήσεων. Είναι γι’ αυτό τον λόγο άλλωστε που πολλά MBA παρέχουν εξειδικεύσεις σε διάφορα αντικείμενα. Η καινοτομία είναι ένα από αυτό. Η εντριβή των φοιτητών διοίκησης στις διαδικασίες σχεδιασμού της καινοτομίας, είτε σε προϊόντα είτε σε υπηρεσίες, αποτελεί ένα από τα πιο βασικά συστατικά στοιχεία της διοίκησης.

    Ένα άλλο θέμα που προκύπτει είναι η πραγματική άσκηση των φοιτητών σε εικονικά εργαστήρια διοίκησης και σχεδιασμού. Για παράδειγμα, η πρακτική σε ψηφιακά προγράμματα σχεδιασμού στρατηγικής marketing. Τα εργαστήρια αποτελούν ένα από τα νέα στοιχεία που πολλά ξένα Πανεπιστήμια εντάσσουν στο πρόγραμμά τους.

    MBA πλέον σημαίνει μια νέα αντίληψη στη διοίκηση των επιχειρήσεων.

  • Σεμινάριο – Ανακοίνωση Δυσάρεστων Ειδήσεων – 28/2/2017

    Συμμετέχοντες: Προσωπικό από τα Τμήματα Τροχαιάς Λευκωσίας, Λάρνακος, Αμμοχώστου, Λεμεσού και Πάφου

    Το σεμινάριο έγινε σε συνεργασία με τις Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας στην Λεμεσό , το Τμήμα Πρώτων Βοηθειών του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού και τις Αγγλικές Βάσεις.

    Ομιλητές: Δρ Ελένη Επιφανίου (City Unity College), Κα Βαλεντίνα Μηνά (Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας , Λεμεσός), Υπεύθυνη του Τμήματος Πρώτων Βοηθειών του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού και την Συντονίστρια των Family Liaison Officers από τις Αγγλικές βάσεις.

    Το σεμινάριο πρόσφερε στους συμμετέχοντες γνώσεις σχετικά με τη σωστή εφαρμογή των σταδίων ανακοίνωσης ενός δυσάρεστου γεγονότος .

    Δόθηκε έμφαση στο πόσο σημαντικό είναι ο επαγγελματίας:

    α) να αναγνωρίζει και να αποδέχεται τη διαφορετικότητα όσον αφορά το φύλο, την ηλικία και την κουλτούρα του δέκτη,

    β) να κατανοεί τη σημασία της ενεργητικής ακοής,

    γ) της χρήση της απλής γλώσσας (απλά λόγια και εύστοχα)και

    δ) να κατανοεί τη σημασία της σωστής επικοινωνίας μέσα από τις ερωτήσεις του δέκτη και τη χρήση της σιωπής.

     

             

     

     

  • “Brainstorming” – από τον Κώστα Στάμκο

    Αγαπητοί φίλοι, μια από τις πιο πολυακουσμένες μεθόδους δημιουργικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων και ανάπτυξης εργασιών, είναι η μέθοδος του Brainstorming.

    Ο «καταιγισμός ιδεών», όπως μεταφράζεται στη γλώσσα μας, ουσιαστικά εφαρμόζεται με την ανεμπόδιστη συμπεριφορά του μεγίστου αριθμού ιδεών, από όσο το δυνατόν περισσότερους συμμετέχοντες σε ένα meeting!

    Η μέθοδος του Brainstorming διανύει ήδη την όγδοη δεκαετία της ζωής της, αλλά παραμένει πάντα «φρέσκα» και δημιουργική…

    Α. Τρεις είναι οι βασικοί κανόνες της επιτυχημένης και αποτελεσματικής χρήσης της μεθόδου:

    1. Οι συμμετέχοντες πρέπει να ενθαρρύνονται να συνεισφέρουν με όσες περισσότερες ιδέες μπορούν , ακόμα και με τις πιο «εξωπραγματικές»! Για την συγκεκριμένη μέθοδο, καμιά ιδέα δεν είναι φτωχή ή άχρηστη  (στο κάτω – κάτω θυμηθείτε ότι οι μεγαλύτερες ανακαλύψεις ξεκίνησαν από τις πιο απίθανες ιδέες…)
    2. Απαγορεύεται – ΑΥΣΤΗΡΑ – η οποιαδήποτε κριτική στις ιδέες που ακούγονται, μέχρι να τελειώσει η παράθεση τους. Εκτός από την αρνητική κριτική , απαγορεύεται και η «θετική». Η οποιαδήποτε κριτική μειώνει την συμμετοχή, ή προσαρμόζει μια – πιθανώς μεγάλη – ιδέα στα σημερινά μέτρα και περιορισμούς της ομάδας (ας μην ξεχνάμε επίσης πως κανείς δεν θα ήθελε να τον περιγελάσουν…)
    3. Οι συμμετέχοντες πρέπει να ενθαρρύνονται να κτίσουν ο καθένας πάνω στις ιδέες του άλλου.  Να τροποποιούν την προηγούμενη ιδέα, προσθαφαιρώντας επιμέρους στοιχεία. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούν ιδιαίτερους συνδυασμούς, προάγοντας τη σκέψη σε ενδιαφέροντα μονοπάτια…

    Β. Συμβουλές για την σωστότερη και αποδοτικότερη χρήση της μεθόδου του Brainstorming είναι οι:

    Ο Συντονιστής: Ο ρόλος του συντονιστή είναι συγκεκριμένος. Θέτει τα όρια, διευκολύνει τη συζήτηση, δίδει το λόγο στους συμμετέχοντες (ή αφαιρεί τον λόγο όταν κρίνουν μια ιδέα) και στο τέλος ανακεφαλαιώνει. Το μόνο που δεν επιτρέπεται να κάνει, είναι να εκφράσει άποψη ή να μεροληπτεί.

    Ο Γραμματέας: Επίσης, είναι συγκεκριμένος και8 ο ρόλος του γραμματέα. Καταγράφει τις ιδέες και τα αποτελέσματα της συζήτησης (μπορεί ακόμα και να χρησιμοποιεί ένα flip chart), ενώ – εκ των υστέρων – κοινοποιεί τα πρακτικά σε όλους τους συμμετέχοντες. Εκφράζει ελευθέρα την άποψη του και συμμετέχει ενεργά στη συζήτηση.

    Η περιγραφή του προβλήματος: Η ακριβής περιγραφή του προβλήματος, επιτρέπει σε όλους να μείνουν «εντός θέματος» και στη συζήτηση να μην ξεφύγει από τον επιθυμητό προορισμό.

    Ο αριθμός των συμμετεχόντων: Δεν πρέπει να συμμετάσχουν πάνω από 8-10 άτομα στην διαδικασία. Σε περιπτώσεις ύπαρξης πολυπληθών ομάδων, απλώς χωριστείτε σε 2 ή περισσότερες υποομάδες και – εκ των υστέρων – αλληλοενημερωθείτε για τα αποτελέσματα των συζητήσεων σας.

    Η εφαρμογή της μεθόδου: Δύο είναι τα στάδια της εφαρμογής της μεθόδου. Το πρώτο στάδιο συνίσταται στον καθορισμό των κριτηρίων, βάσει των οποίων – εκ των υστέρων – μια ιδέα θα αξιολογηθεί.  Τα κριτήρια πρέπει να είναι σαφή, συγκεκριμένα, εύκολα μετρήσιμα και συμφωνημένα από όλους τους συμμετέχοντες. Το δεύτερο στάδιο αφορά, την αξιολόγησή της κάθε ιδέας υπό το σχετικό βάρος του κάθε κριτηρίου. Π.χ. μπορεί να υπάρχουν πρωτεύοντα και δευτερεύοντα κριτήρια επιλογής.

    Η συμμετοχή όλων: Ενθαρρύνετε τη συμμετοχή όλων, ακόμα και των πιο ντροπαλών μελών. Απευθύνετε τους ερωτήσεις όπως: «εσύ τι πιστεύεις ότι θα; Μπορούσε να γίνει στην συγκριμένη περίπτωση;» ή «ποια η γνώμη σου σχετικά με το πως θα πρέπει να χειριστούμε την κατάσταση;»

    Καλή σας επιτυχία!

  • Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα – Επικοινωνία του Επαγγελματία Υγειάς με τον Ασθενή – 17/2, 24/2 και 3/3/2017

    Εκπαιδευτές: Δρ Ελένη Επιφανίου (City Unity College), Συνεργάτες στον Τομέα Εκπαίδευσης Νοσηλευτικές Υπηρεσίες

    Πως να ενδυναμώθουν οι γνώσεις και δεξιότητες του επαγγελματία υγείας στην επικοινωνία του με τον ασθενή;

    Σκοπός του προγράμματο:

    Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να προσφέρει στους συμμετέχοντες τις γνώσεις σχετικά με το βιοψυχοκοινωνικό μοντέλο και τη σημασία του στην επικοινωνία Επαγγελματία Υγείας και ασθενή. Μέσα απο το εργαστήριο, οι συμμετέχοντες θα αναπτύξουν και θα ενισχύσουν την έννοια της ενσυναίσθησης, στα πλαίσια της επαγγελματικής δεοντολογίας.

    Το εκπαιδευτικό εργαστήριο στοχεύει:

    – Στην βελτίωση της διαδραστικής ικανότητας των Επαγγελματιών Υγείας με τον ασθενή.

    – Στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης των Επαγγελματιών Υγείας ως προς τις ανησιχίες των ασθενών

    – Στην εκμάθηση της επικοινωνίας με τον ασθενή χρησιμοποιώντας σαφή και συνοπτική γλώσσα.

    – Στην ενίσχυση της μεταδοτικής ικανότητας του Επαγγελματία Υγείας με τον ασθενή.

    – Στην εκπαίδευση του Επαγγελματία Υγείας στην συμμετοχή του ασθενή στο πλάνο υγείας του.

    Σε ποιους απευθύνεται το πρόγραμμα:

    – Σε Ιατρικό προσωπικό που έχει διαπροσωπική επαφή με τον ασθενή και το οικογενειακό του περιβάλλον με στόχο την καθοδήγησή του ασθενή.

    – Σε Νοσηλευτικό προσωπικό που έχει διαπροσωπική επαφή με τον ασθενή και το οικογενειακό του περιβάλλον με στόχο την στήριξη του ασθενή.

    – Σε Φυσιοθεραπευτές που έχουν διαπροσωπική επαφή με τον ασθενή και το οικογενειακό του περιβάλλον με στόχο την καλύτερη αποκατάσταση του ασθενή.

     

     

  • Ο Δρ. Ιωάννης Βιολάρης παραθέτει τις απόψεις του για τις τρέχουσες οικονομικές εξελίξεις – 23/1/2017

    Ο Δρ Ιωάννης Βιολάρης, Ακαδημαικός Διευθυντής στο City Unity College, Λευκωσίας, παραθέτει τις απόψεις του για τις τρέχουσες οικονομικές εξελίξεις.

     [···]

  • Η επίδραση του Στρες στην καθημερινότητά μας της Δρ. Ελένης Επιφανείου

    Πρέπει να ετοιμάσεις τα παιδιά για το σχολείο, τα παιδιά δεν σταματούν να κλαίνε και να φωνάζουν, το αφεντικό απαιτεί να γίνουν όλα βάση προθεσμίας και να έχεις τους πελάτες ικανοποιημένους, έχεις το στεγαστικό δάνειο στο κεφάλι σου και μέρα με την μέρα απομακρύνεσαι συναισθηματικά από τον/ην σύζυγο λόγω άλλων υποχρεώσεων στο σπίτι.

    Αυτή είναι μια συνηθισμένη καθημερινότητα για τα περισσότερα άτομα, κυρίως αυτά που ‘φοράνε’ περισσότερο από ένα καπέλα ρόλων. Έχουμε ακούσει πολλούς να λένε ‘ας είχε η μέρα περισσότερες ώρες…..’ , ‘ας ήταν η μέρα μεγαλύτερη…’.

    Σήμερα…

    Σήμερα χρησιμοποιούμε την λέξη ‘άγχος’ ή ‘στρες’  όταν υπάρχει απουσία ελέγχου, αισθανόμαστε ότι τρέχουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα, είμαστε υπερφορτωμένοι, ανησυχούμε αν θα μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας. Γενικά, το άτομο βιώνει το στρες όταν αισθάνεται ότι οι πόροι και δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική αντιμετώπιση μιας κατάστασης είναι πέρα από αυτά που διαθέτει.

    Όμως…

    Το άγχος/στρες είναι φυσιολογικό στην καθημερινότητά μας αφού κάποιες φορές λειτουργεί ως κίνητρο. Σε μικρή ένταση και διάρκεια λειτουργεί ευεργετικά ως κινητήριος δύναμη για να δημιουργήσουμε, να είμαστε πιο ενεργητικοί και παραγωγικοί.  Χωρίς άγχος η ζωή μας θα ήταν βαρετή και μονότονη.

    Το άγχος ως διαδικασία…

    Το άγχος είναι μια διαδικασία που συμβαίνει με την πάροδο του χρόνου. Γενικά όταν το άτομο έχει άγχος βρίσκεται σε μια κατάσταση ανισορροπίας κατά την οποία η ομοιόσταση, η ισορροπία του διακυβεύεται. Δραστηριοποιείται τότε να επαναφέρει την ισορροπία και να επιφέρει την ομαλότητα εφαρμόζοντας διάφορους τρόπους αντιμετώπισης (coping strategies).

    Το επίπεδο, η ένταση και η έκταση του στρες που μπορεί να αισθάνεται ένα άτομο εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο θα αξιολογήσει το ερέθισμα. Εξαρτάται επίσης και από το είδος του ερεθίσματος. Αλλιώς θα αξιολογηθεί η διάγνωση μιας ασθένειας, ο θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου και διαφορετικά μια προαγωγή. Άρα δεν είναι το ίδιο το γεγονός που μας προκαλεί άγχος αλλά η ερμηνεία του (τον Lazarus 1970; Lazarus&Folkman 1987). Η ερμηνεία μετριάζεται από το εάν έχουμε την πεποίθηση ότι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την πίεση (self-efficacy) (Banduraetal., 1982;1988), εάν πιστεύουμε ότι έχουμε τον έλεγχο της κατάστασης  (mastery) (Karasek&Thoerell, 1990) και στο κατά πόσο αξιολογούμε την πιεστική κατάσταση ως πρόκληση ή ερέθισμα με αρνητική συνέπεια (hardiness) (Kobasaetal., 1982; Maddi&Kobasa, 1984).

    Στρες και ασθένεια

    Το άγχος/στρες επηρεάζει την υγεία του ανθρώπου με άμεσο και έμμεσο τρόπο. Η ασθένεια σχετίζεται με το στρες μέσα από μια περίπλοκη αλληλεπίδραση μεταξύ φυσιολογίας και συμπεριφοράς

    Άμεσος τρόπος

    Δεν είμαστε ‘προγραμματισμένοι’ να αντιμετωπίζουμε το χρόνιο στρες.

    Όταν βρισκόμαστε υπό πίεση ενεργοποιείται η αδρεναλίνη και νοραδρεναλίνη (ορμόνες που προκαλούν αλλαγές στην αρτηριακή πίεση, τον καρδιακό ρυθμό, διαστολή της κόρης και εφίδρωση) αλλά και η κορτιζόλη. Με το χρόνιο άγχος οι ορμόνες αυτές δεν απελευθερώνονται, οι αμυντικοί μηχανισμοί δεν διεγείρονται, το ανοσοποιητικό σύστημα αρχίζει σιγά – σιγά να καταρρέει με συνέπεια ο οργανισμός να μην μπορεί να αντισταθεί σε ιούς και βακτήρια οπότε είμαστε πιο επιρρεπείς σε ασθένειες.

    Version:1.0 StartHTML:000000234 EndHTML:000002780 StartFragment:000002702 EndFragment:000002744 StartSelection:000002702 EndSelection:000002744 SourceURL:http://www.cityu.ac.cy/wp-admin/post.php?post=15990&action=edit&lang=el

    Έμμεσος τρόπος

    Ερευνητικά δεδομένα υποστηρίζουν ότι το άγχος σχετίζεται με την έναρξη του καπνίσματος, την υποτροπή σε μια προσπάθεια διακοπής του καπνίσματος και με τον αριθμό των τσιγάρων που καταναλώνονται όταν το άτομο είναι πιεσμένο (Heslop. etal., 2001; Metcalfeetal., 2003; Careyetal., 1993; Santietal., 1991). Έρευνες έχουν επίσης δείξει την σχέση άγχους και κατανάλωσης αλκοόλ με τα άτομα να καταναλώνουν αλκοόλ σε μια προσπάθεια να μειώσουν την ένταση που αισθάνονται λόγω πίεσης, αρνητικής διάθεσης ή και κατάθλιψης (Heslop. etal., 2001; Violantietal., 1983; Ogden&Mtandabari 1997). Επιπρόσθετα, η πίεση τροποποιεί τις διατροφικές μας συνήθειες αφού κάποια άτομα αλλάζουν την ποσότητα ή και την ποιότητα του φαγητού που καταναλώνουν (GreenoandWing, 1994; Conneretal., 1999; Coolsetal, 1992).  Συσχέτιση φαίνεται να υπάρχει επίσης μεταξύ του άγχους και ατυχημάτων στο σπίτι, στην δουλειά ή στο αυτοκίνητο. Τέλος, σε καταστάσεις πίεσης εκφράζουμε έντονο θυμό, επιθετικότητα, προβλήματα μνήμης και συγκέντρωσης, σωματικής και πνευματικής κούρασης.

    Στρατηγικές αντιμετώπισης

    Οι στρατηγικές αντιμετώπισης του στρες αποσκοπούν στο να διαχειριστούμε περιβαλλοντικές και εσωτερικές απαιτήσεις του στρεσογόνου παράγοντα ως μια προσπάθεια να επιστρέψουμε στην κανονική λειτουργία και ισορροπία. Οπότε εφαρμόζεται μια ποικιλία συμπεριφορικών και γνωσιακών στρατηγικών για διαχείριση του στρες.

    Το κατά πόσο η στρατηγική αντιμετώπισης που έχει επιλεχθεί είναι προσαρμοστική ή όχι θα φανεί αργότερα…

    Τα άτομα, για την αντιμετώπιση της πίεσης, επιλέγουν στρατηγικές που επικεντρώνονται στην επίλυση του προβλήματος (π.χ. ψάχνει πληροφορίες, συνεργάζεται με το ιατρικό προσωπικό) ή σε στρατηγικές που αποβλέπουν στην ρύθμιση των συναισθημάτων (π.χ. μιλά σε φίλους, παίρνει ηρεμιστικά, βλέπει τηλεόραση) σχετικών με την συγκεκριμένη κατάσταση. Αυτά τα ήδη στρατηγικών μπορούν να εφαρμοστούν και ταυτόχρονα ή το ίδιο το άτομο να τις εφαρμόζει ξεχωριστά σε διαφορετικές καταστάσεις. Επίσης, τα άτομα διαφέρουν στον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίσουν την ίδια κατάσταση αφού κάποιοι μπορεί να επιλέξουν αντιμετώπιση του προβλήματος ενώ άλλοι να προτιμήσουν να εξωτερικεύσουν απλά την ανησυχία τους.

    Ως εκτιμητές των πράξεων μας τις πιο πολλές φορές αξιολογούμε κατά πόσο ο τρόπος αντιμετώπισης ήταν ο σωστός και έτσι αποκαταστήσαμε την ισορροπία μας. Κάποιες φορές μπορεί να τροποποιήσουμε τον τρόπο αντιμετώπισης εάν δεν ήταν προσαρμοστικός. Για παράδειγμα, ένας μαθητής έχει επιλέξει να μελετήσει για την ενδιάμεση εξέταση την προηγούμενη μέρα με αποτέλεσμα να αποτύχει στο γραπτό. Αφού έχει καταλάβει ότι η αποτυχία οφείλεται στην δική του συμπεριφορά τότε την επόμενη φορά εφαρμόζει μια πιο προγραμματισμένη μελέτη.

    Το στρες είναι κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Η ερμηνεία που θα δώσουμε στο ερέθισμα (στρεσογόνο ή όχι) καθορίζει και τα επίπεδα άγχους που θα αισθανθούμε. Ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης επιτρέπει την υγιείς προσαρμογή και την αποκατάσταση της πνευματικής ισορροπίας μας.

  • Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μελών Οδικής Ασφάλειας από το CUCN – 5/12/2016

    Η εκπαίδευση ολοκληρώθηκε την πρώτη εβδομάδα του Νοέμβρη και οι συμμετέχοντες δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι όσον αφορά το περιεχόμενο και τα θέματα της συζήτησης. Επίσης, προτείναν μελλοντικές εκπαιδεύσεις μέσα από τις οποίες θα αποκτήσουν εξίσου σημαντικές γνώσεις και δεξιότητες.

    news_image_06_photo

  • Ομιλία της Δρ. Ελένης Επιφανίου στην ημερίδα που διοργάνωσε η Αστυνομία Κύπρου – 22/3/2016

    Η Δρ Ελένη Επιφανίου, Ψυχολόγος Υγείας, στις 22 Μαρτίου 2016, μετά από πρόσκληση της Τροχαίας Κύπρου Αρχηγείο Αστυνομίας, μίλησε για τις «Ψυχολογικές συνέπειες της οδικής σύγκρουσης και τη διαχείρισή τους» στην ημερίδα που διοργάνωσε η Αστυνομία Κύπρου με θέμα «Τροχαίες οδικές συγκρούσεις και διαχείριση του πόνου».

    Η Δρ Επιφανίου αναφέρθηκε στους παράγοντες που επηρεάζουν την επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά δίνοντας έμφαση στις προσωπικές αντιλήψεις και πεποιθήσεις των οδηγών οι οποίες βρίσκονται πίσω από την γενική έννοια του ανθρώπινου παράγοντα.

    Στη συνέχεια επεκτάθηκε στις συνέπειες που επιφέρει μια οδηγική σύγκρουση στον τραυματία και την οικογένεια του τραυματία ή του αποθανών. Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με προτάσεις/παρεμβάσεις για βελτίωση της οδηγική συμπεριφοράς και κατ’ επέκταση τη μείωση των οδικών συγκρούσεων.

    Δείτε εδώ την παρουσίαση της Δρ Ελένης Επιφανίου

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Αφήστε Μήνυμα